пʼятниця, 10 квітня 2020 р.

Допомога при виборі професії


ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВИЗНАЧИТИСЯ З ВИБОРОМ ПРОФЕСІЇ


Природним є бажання батьків допомог­ти дитині з вибором. Питання тільки в тому, як це зробити.
1. Виховуйте в дитині самостійність. На жаль, займатися цим за рік-два до випускного запіз­но, самостійність дитині треба надавати з на­родження, але краще почати хоча б із 10 років. Голосне правило в профорієнтації просте: ди­тина повинна вибрати професію сама. Тільки сама людина знає, що їй потрібно. І тільки так дитина не буде звинувачувати батьків, якщо щось піде не так, або думати, що упустила свій шанс.
2. Покажіть професії зсередини. У дорослих велике коло знайомих у різних фахах. Попро­сіть своїх друзів розповісти дитині, чим і як вони займаються на роботі. Важливо почути про звичайні повсякденні справи. Наприклад, про те, як доводиться писати листи, як працюють із кресленнями в реальних умовах, як вранці потрібно приходити рівно на восьму, як запо­внювати звіти і пити чай із бухгалтерією. На багатьох підприємствах проводять дні відкри­тих дверей. Про багато професій у нас туман­не уявлення. Краще познайомитися з роботою ближче, ніж витратити кілька років і зіткнутися з конфліктом очікування і реальності. Ще важ­ливо, щоб здоров'я відповідало умовам праці. Зрозуміти, вийде в дитини чи ні, можна тільки в бойових умовах або хоча б під час відвертої розмови із представником професії.
3. Знайдіть варіанти навчання в інших містах і країнах.
Найчастіше ми навіть не підозрюємо, де і ким можна працювати, поняття не маємо, які спеці­альності є у вишах навіть у сусідніх містах, не кажучи про університети на іншому кінці країни. І зовсім даремно. Звичайно, переїзд дитини в інше місто – це не розважальна прогулянка в парк, підтримувати на відстані складніше. Але це того варте, якщо мова йде про професій: все життя.
4. Забудьте про тести на профорієнтацію. Особливо про ті, які розкидані в Інтернеті. Вони засновані на банальних питаннях і не враховують величезної кількості професій. Вибір майбутнього на основі усередненого тестування – метод, коли взагалі не відомо, чим зайнятися.
5. Не плутайте улюблений урок у школі і професію! Стандартна логіка: добре дається математика – йди вчитися на програміста, добі дається література – на філолога, нічого не подобається – тоді давай на менеджера. Знання потрібно підганяти під мету, а не вибирати роботу, виходячи зі знань.
Вибирати треба професію, з якою дитина буде заробляти гроші, а не улюблений предмет. Може, дитині подобається вчитель, зручний кабінет і красиві матеріали, а у професії нічого такого не буде.

При підготовці статті був використаний матеріал з газети «Батьки і діти».
Завідуюча бібліотекою-філією №13                     Г. Недвецька

Немає коментарів:

Дописати коментар