ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВИЗНАЧИТИСЯ З
ВИБОРОМ ПРОФЕСІЇ
Природним є бажання батьків допомогти дитині з
вибором. Питання тільки в тому, як це зробити.
1. Виховуйте в дитині самостійність. На жаль,
займатися цим за рік-два до випускного запізно, самостійність дитині треба
надавати з народження, але краще почати хоча б із 10 років. Голосне правило в
профорієнтації просте: дитина повинна вибрати професію сама. Тільки сама
людина знає, що їй потрібно. І тільки так дитина не буде звинувачувати батьків,
якщо щось піде не так, або думати, що упустила свій шанс.
2. Покажіть професії зсередини. У дорослих велике
коло знайомих у різних фахах. Попросіть своїх друзів розповісти дитині, чим і
як вони займаються на роботі. Важливо почути про звичайні повсякденні справи.
Наприклад, про те, як доводиться писати листи, як працюють із кресленнями в
реальних умовах, як вранці потрібно приходити рівно на восьму, як заповнювати
звіти і пити чай із бухгалтерією. На багатьох підприємствах проводять дні
відкритих дверей. Про багато професій у нас туманне уявлення. Краще
познайомитися з роботою ближче, ніж витратити кілька років і зіткнутися з
конфліктом очікування і реальності. Ще важливо, щоб здоров'я відповідало
умовам праці. Зрозуміти, вийде в дитини чи ні, можна тільки в бойових умовах
або хоча б під час відвертої розмови із представником професії.
3. Знайдіть варіанти навчання в інших містах і
країнах.
Найчастіше ми навіть не підозрюємо, де і ким можна
працювати, поняття не маємо, які спеціальності є у вишах навіть у сусідніх
містах, не кажучи про університети на іншому кінці країни. І зовсім даремно.
Звичайно, переїзд дитини в інше місто – це не розважальна прогулянка в парк,
підтримувати на відстані складніше. Але це того варте, якщо мова йде про
професій: все життя.
4. Забудьте про тести на профорієнтацію. Особливо
про ті, які розкидані в Інтернеті. Вони засновані на банальних питаннях і не
враховують величезної кількості професій. Вибір майбутнього на основі
усередненого тестування – метод, коли взагалі не відомо, чим зайнятися.
5. Не плутайте улюблений урок у школі і професію!
Стандартна логіка: добре дається математика – йди вчитися на програміста, добі
дається література – на філолога, нічого не подобається – тоді давай на
менеджера. Знання потрібно підганяти під мету, а не вибирати роботу, виходячи
зі знань.
Вибирати треба професію, з якою дитина буде
заробляти гроші, а не улюблений предмет. Може, дитині подобається вчитель,
зручний кабінет і красиві матеріали, а у професії нічого такого не буде.
При підготовці статті був використаний матеріал з
газети «Батьки і діти».
Завідуюча бібліотекою-філією №13 Г. Недвецька
Немає коментарів:
Дописати коментар