четвер, 7 липня 2016 р.

30 прав людини, яка подорожує поїздом.




На які блага у потязі «Укрзалізниці» може розраховувати пасажир?
Розпочався сезон відпусток.
За статистикою, більшість українців для подорожей користується залізничним видом транспорту.
 Шановні колеги, друзі, відвідувачі блогу зверніть увагу, будь ласка, на список послуг, якими ви можете скористатися під час подорожування залізничним транспортом. 



Затверджений список послуг.
1. Персонал поїзда повинен бути ввічливим. Це регла­ментовано правилами перевезення пасажирів.
2. Під час поїздки ви можете користуватися гарячою во­дою та медикаментами з аптечки вагона. Це вже враховано у вартості вашого квитка.
3. Пасажир поїзда має право попросити вимкнути музи­ку, якщо вона йому заважає.
4. Пасажир поїзда має право попросити у провідника ко­вдру, незалежно від пори року.
5. Туалетний папір і мило обов'язково повинні бути в наявності в санвузлі поїзда.
6. У провідника можна взяти ремінь безпеки для дитини або дорослого пасажира, якщо він подорожує на верхній полиці. Ці ремені безпеки є  в поїздах завжди, і їх зобов'язані надавати пасажирам верхніх полиць на першу вимогу. Якщо наданий ремінь, на ваш погляд, недостатньо міцний, ви також можете попросити його замінити.
7. Курити в українських потягах за­боронено, тому, якщо хтось із паса­жирів курить, ви можете вимагати віл провідника, щоб він вжив заходів. Та­кож ви можете зажадати віл провідни­ка втихомирити галасливих пасажирів.
8. Розбудити вас при під'їзді до вашої кінцевої станції – це прямий обов'я­зок провідника.
9. Пасажирів поїздів зі спальними місцями повинні забезпечувати чаєм і кавою за встановлену плату. Вартість напоїв може бути включена в ціну кви­тків (тоді в документі є відповідна від­мітка).
10. Правилами провезення багажу в поїздах передбачене провезення з со­бою у вагоні ручної поклажі вагою до 36 кг, що не перевищує за обсягом від­веденого на одного пасажира місця для багажу.
11. Вартість постільної білизни вже включена у вартість квитка на поїзд "Укрзалізниці", якщо ви від неї не від­мовилися при оформленні квитка на поїзд (інформація про постільну біли­зну позначена "ПБ", 3-й рядок зни­зу).
12. Пасажир мас право не тільки не здавати постіль, а й не прибирати її за собою. Прибирання постільної біли­зни входить у посадові обов'язки про­відника.
13. Відповідно до інструкції, ви мо­жете попросити провідника розстели­ти вам ліжко, якщо вам складно цс зробити. Це особливо актуально для людей похилого віку, вагітних жінок і сімей, які подорожують з маленьки­ми дітьми.
14. Пасажир у поїзді може лягти спа­ти в будь-який час, а не тільки в нічні години.
15. До обов'язків провідника також входять підйом і опускання верхніх полиць.
16. Якщо ваше місце в поїзді зайня­ли, провідник зобов'язаний виділити вам інше. Якщо надане місце у вагоні вищого класу, ви не повинні нічого доплачувати, але якщо нове місце у вагоні нижчого класу, вам зобов'язані повернути різницю у вартості квитка.
17. Якщо ви переплутали поїзд, ма­єте право повернутися на початкову станцію безплатно.
18. Ви можете купити залізничний квиток вже у провідника, якщо з яко­їсь причини не змогли або не встигли зробити це у звичайній касі. При цьо­му провідник зобов'язаний видати вам стандартний квиток на поїзд, такий же, як і у звичайній касі.
19. Якщо пасажир проїхав свою ста­нцію, повернутися на станцію призна­чення він може безплатно.
20. Якщо ви відстали від поїзда, то маєте право продовжити поїздку без доплат. Повідомте про свою пробле­му начальника станції, на якій опи­нилися. Він зв'яжеться з начальником поїзда, в якому ви їхали, щоб провід­ники простежили за вашими речами і зняли їх з поїзда на найближчій станції, зупинка на якій за розкладом стано­вить 10 і більше хвилин. Пам'ятайте, що пасажир має право безплатно до­їхати до тієї станції, на якій опинять­ся ваші речі, а потім продовжити шлях в іншому поїзді, оновивши квиток у касі. Доплачувати за новий квиток не потрібно.
21. У разі, якщо гроші й документи вкрадені або загублені, пасажир "Укр­залізниці" може придбати квиток без оплати – ви можете доручити комусь купити квиток на ваше ім'я (запит на купівлю можна зробити телефоном або факсом). Такий квиток на поїзд, який відправляється зі станції, на якій ви перебуваєте, може бути оформле­ний з будь-якої точки країни. Купити квиток таким способом можна не менш ніж за 3 години і не раніше ніж за 2 доби до відправлення поїзда.
22. Пасажир має право сідати в будь-який вагон поїзда. Наприклад, якщо ви спізнюєтеся на потяг і до його від­правлення встигаєте дійти тільки до першого або хвостового вагона, а у вашому квитку вказані місця в іншо­му кінці поїзда, ви можете сісти в будь-який найближчий до вас вагон. Це пра­вило актуальне для посадки на промі­жних станціях, зупинка на яких дуже маленька за часом.
23. Якщо вам потрібно пред'явити квиток для звітності після поїздки, наприклад, для оформлення відря­дження, ви можете звернутися до про­відника, і він поверне вам ваші про­їзні документи. Зверніть увагу на кви­ток, який вам повертають – провід­ник може помилково вищати не ваш квиток, а проїзний документ одного з сусідів. Вартість квитків на поїзд, ку­плених на різних станціях, може різ­нитися.
Якщо провідник не може знайти ваш квиток, зверніться до начальни­ка поїзда – вам складуть акт про втра­ту квитка, і на його підставі видадуть новий квиток для звітності перед бух­галтерією.


24. Пасажири поїздів "1нтерсіті+" мають право тримати квитки у себе протягом всієї поїздки.
25. Якщо ви забули свій квиток, на­приклад, залишили його в людини, яка проводжала вас на поїзд, вона повин­на не пізніше ніж протягом години після відправлення поїзда пред'явити забутий вами документ начальнику вокзалу (станції). Начальник станції дасть телефонограму начальнику по­їзда, в якому ви їдете, і вам випишуть новий проїзний документ на весь шлях прямування. Вартість телефо­нограми оплачується заявником.
26. Якщо ви купили електронний квиток із QR-кодом, не обмінюйте його на звичайний. Роздрукуйте, але показуйте його зі смартфону. Якщо вони не зможуть його зісканувати, це проблеми провідника, а не ваші.
27. Сканувати квиток має провід­ник, а не ви. Якщо в нього нема ска­нера, то він має піти за ним, а не ви.
28. Ви можете користуватися ро­зетками у вагонах поїзда безплатно в будь-який час. цс не залежить від того, стоїть потяг чи їде.
29. Температурний режим має бути комфортним для поїздки. Якщо вам дуже спекотно або холодно, викли­кайте начальника поїзда з правовими нормами перевезення пасажирів. У них ви зможете побачити дозволені температури перевезення пасажирів у різні сезони. Якщо умови переве­зення не відповідають вказаним, на­чальник поїзда може вам безплатно надати таке саме за класом місце в іншому вагоні або так само безплат­но підвищити клас.

30. Якщо протягом 4 годин після відправлення поїзда телефонограма (телеграма) не отримана, пасажир вважається безквитковим. У такому випадку він повинен сплатити штраф і повторно заплатити за проїзд або покинути потяг.

Використана інформація з газети "Факт".

 Приємного Вам відпочинку.
Завідуюча бібліотекою-філією №13              Г. Недвецька


Немає коментарів:

Дописати коментар