четвер, 31 серпня 2017 р.

Сервіс у поїздах залежить від вас!



Які ж умови повинні бути в потязі під час поїздки?

Сорокаградусна спека і забиті наглухо вікна... У таких умовах врятуватися від задухи в розпе­ченому вагоні ніде. Якщо в потязі порушено санітарні норми і правила перевезення, пасажир може вима­гати книгу скарг. 

Найбільше українці скаржаться на погану вентиляцію і брудні туалети в потягах. В Україні умови комфорту і сервісу в поїздах прописані в санітар­них нормах і правилах перевезення па­сажирів. За нормами, температура пові­тря в вагонах люкс і купе не може пере­вищувати 26 градусів, і має працювати кондиціонер.
До плацкартних вагонів такої вимо­ги немає, проте постійно повинна пра­цювати вентиляція. Перевірити темпе­ратуру можна за термометром – він є в кожному вагоні. За санітарними норма­ми, провідник повинен вмикати венти­ляцію або кондиціонери за півгодини до посадки пасажирів. Взимку темпе­ратура повітря в усіх вагонах має бути 18 – 22 градуси.
Якщо у вагоні люкс або купе не пра­цює кондиціонер, потрібно писати скаргу і вимагати переведення до вагона з кондиціонуванням. Книга скарг збе­рігається у начальника потяга. Також скаргу можна продублювати на "гаря­чу лінію" "Укрзалізниці". За даними за­лізничної компанії, у 62% вагонах кон­диціонерів немає.
Майже в усіх плацкартних вагонах вони взагалі не передбачені. А держав­ні санітарні норми не встановлюють максимально допустиму температуру в плацкартних і загальних вагонах. Однак обов'язково повинна працювати вен­тиляція, її справність можна перевірити, якщо піднести до вентиляційної решітки руку. Якщо з неї не дме, потрібно вимагати від провідника ввімкнути вентиляцію, оскільки її вимикати заборонено. Також треба правильно вибирати місця, адже ж не всі вікна у вагоні відчиняються, бо є аварійними виходами.
У плацкартних вагонах це місця з 9-го по 12-те і з 21 -го по 24-те, а також 43-Т1 , 44-те, 49-1 с і 50-те. Провідник повинен протирати поручні на зупин­ках потяга перед входом і виходом па­сажирів. В Україні потяги діляться на 10 класів. У кожному з них різні умо­ви комфорту і сервісу – вони вказані в Правилах перевезення пасажирів заліз­ничним транспортом. За цим докумен­том усе мало б виглядати так:
– У вагонах потягів Інтерсіті+, Інтерсіті та в нічному експресі обов'язково повинні бути робочі розетки – не менш однієї на два місця, спеціальні місця для людей з інвалідністю, кондиціонер, відеомонітори та вакуумний туалет.
У потязі нічний швидкий повинні бути: для СВ і купе – розетки, конди­ціонер; для плацкартних вагонів – си­стема обігрівання та вентиляція.
У нічних пасажирських: для СВ і купе – кондиціонер; для плацкартних вагонів – система обігрівання та вен­тиляція.
У вагонах регіонального експреса: розетки, місця для людей з інвалідні­стю; в першому класі – кондиціонер; у другому і третьому – вентиляція та ін­формаційні табло.
У регіональних поїздах – вентиля­ція, система обігрівання, місця для лю­дей з інвалідністю, у другому класі комфортабельні місця. При цьому все має бути в робочому стані. Перед по­дачею на рейс потяг має бути чистим.
Якщо у вагонах виявили тарганів або мишей, їх заборонено подавати на маршрут. Також можна писати скаргу, якщо туалети не підтримують у чисто­ті. Крім того, провідник зобов'язаний протирати поручні на виході з поїзда.
Якщо пасажир зауважив,що у вагоні не працює вентиляція, кондиціонер або є інші порушення, потрібно звертати­ся насамперед до провідника.
 Свої вимоги до умов поїздки можна аргументувати, покликаючись на постанову Кабінету Міністрів України №252 "Про порядок обслуговування громадян залізничним транспортом" та вимоги СанПіН 7.7.2-015-99 "Експлуатація рухомого складу залізничного транспорту для пасажир­ських потягів".

ЯКІ "ОСОБЛИВІ" ПРАВА І МОЖЛИВОСТІ МАЄ ПАСАЖИР

Виїхати раніше. Пасажир може без­платно переоформити квиток на по­тяг, який відходить на кілька годин або днів раніше того рейсу, на який є кви­ток. Але тільки якщо в цьому потязі є вільні місця.
Скористатися квитком з помилкою. У квитку допускають три помилки в на­писанні імені або прізвища.
Зійти з потяга на кілька днів. Закон дозволяє один раз зійти з потяга на будь-якій проміжній станції й через кілька днів продовжити поїздку без­платно. На проміжній станції зупин­ки пасажир має протягом години після прибуття потяга пред'явити квиток чер­говому по вокзалу, начальнику станції або вокзалу. Він повинен поставити по­значку "Зупинка з продовженням тер­міну дії квитка". На продовження по­їздки дається 10 днів після відправлен­ня потяга. Для продовження поїздки оплачується невелика сума плацкарти.
Безплатно повернутися на станцію від­правлення, якщо сів не в той потяг.
У цьо­му випадку начальник потяга складає акт, який дає пасажирові право повер­нутися на станцію відправлення поїз­да без оплати проїзду. Якщо після по­вернення на станцію відправлення па­сажир не встиг на потяг, зазначений у проїзному документі, то він повинен показати квиток і акт для продовжен­ня дії квитка. Однак потрібно буде за­платити тариф плацкарти.
Проїхати станцію призначення і без­платно повернутися. Якщо пасажир про­їхав свою станцію, начальник потяга складає акт, який дає право безплатно повернутися на станцію призначення.
Якщо забув квиток у проводжаючих, отримати його за телеграмою. Не пізні­ше ніж через годину проводжаючий, у якого залишився квиток, повинен по­казати його начальникові вокзалу, який відправить телеграму начальникові по­тяга. За цією телеграмою пасажиро­ві видають новий квиток уже в потязі. Однак якщо телеграма не прийде через чотири години, пасажирові доведеться заплатити штраф за безквитковий про­їзд і покинути потяг.

При підготовці статті був використаний матеріал з газети «Факт».
Завідуюча бібліотекою-філією №13                      Г. Недвецька

Немає коментарів:

Дописати коментар