середа, 24 січня 2018 р.

Літературно-музичний реквієм



«І я гукну, і край мене почує»
Літературно-музичний реквієм та книжкова виставка
(До 80-річчя від дня народження В.Стуса)
   

Як добре те, що смерті не боюсь я
І не питаю, чи тяжкий мій хрест,
Що перед вами, судді, не вклонюся…
Народе мій, до тебе я ще верну,
Як в смерті обернуся до життя…
   
Ці слова належать талановитому поету, перекладачу, правозахиснику Василю Стусу, 80-річчя від дня народження якого ми відзначали 8 січня 2018 року. Як і Тарас Шевченко, Стус прожив 47 років. У своєму слові до сучасника Василь Стус висловив таку думку: «Поет повинен бути людиною. Такою, що, повна любові, долає природне почуття зненависті, звільнюється од неї, як од скверни. Поет – це людина. Насамперед, а людина – це насамперед добродій. Якби було краще жити, я б віршів не писав, а – робив би коло землі…».
Але не судилося: майже на двадцять літ радянська влада відірвала Василя Стуса од рідної землі. І тоді Всевишній дарував йому перо Поета. Поета-страдника, поета-борця за рідну землю, за кращу долю свого народу. 


Почути важливі факти з життя відомого нам поета 24 січня зібралися учні ЗОШ №14 (кл.керівник О.Сіпова) в бібліотеці-філії №13 Хмельницької міської бібліотечної системи. 


Почесний гість заходу, Голова Хмельницького обласного об’єднання ТОВ «Просвіта» ім.. Т.Г.Шевченка і член Національної спілки письменників України В.Міхалевський розповів молоді про роль «Просвіти» в культурному та літературному житті міста. В цьому році виповнюється 150 років від дня заснування об’єднання «Просвіта». Віталій Цезарійович гарно читав вірші В. Стуса, розповів багато цікавих фактів з життя поета.
«Як і Кобзар, В. Стус поневірявся по тюрмах і засланнях. Як і він – був незламним. В. Стус – утілення єдності особистого і громадського,» – висловила свою думку класний керівник О.Сіпова.
Під час заходу були переглянуті фото та відео матеріали з життя поета, звучали пісні у виконанні сестер Тельнюк.

Г.Недвецька, завідуюча бібліотекою-філією №13

Немає коментарів:

Дописати коментар