середа, 13 листопада 2019 р.

Шкільні поради



Школяр не хоче самостійно робити уроки

Нерідко дитина, яка звикла, що батьки завжди поруч, коли вона готує домашнє завдання, ніяк не хоче робити це само­стійно. У таких випадках психологи ра­дять дотримуватися деяких правил. Зо­крема, потрібно...
...перехоплювати відповідальність за на­вчання дитини. Роль батьків зводиться до того, щоб спрямовувати і підтримувати, за потреби допомагати дитині розібратися, але у жодному разі не робити все замість неї. Покажіть синові або дочці, як збирати портфель, як заповнюва­ти щоденник, у якій послідовності виконувати домашні завдання – і відійдіть убік. Якщо ви перевіряєте завдання і знайшли помилку – за­пропонуйте дитині самій знайти й виправити її, але не давайте готових рішень. Перевірку поступово можна звести лише до факту вико­нання завдань: якщо задано 4 вправи, то 4 й повинні бути зроблені. З таким підходом дити­на буде припускатися помилок, але тільки так і сформується її відповідальність.
...навчити дитину вчитися. Перші домашні завдання можуть викликати у дитини розгубле­ність: із чого почати? Батькам важливо навчити дитину, як правильно виконувати уроки. Пояс­ніть, чому потрібно робити речі в певному по­рядку, проговоріть усю послідовність дій вголос, можна навіть написати і розмістити над пись­мовим столом невелику пам'ятку. Після цього вашій дитині залишиться тільки виконати всі ці дії покроково.
...правильно організувати робочий простір дитини. Місце, де займається школяр, дуже впливає на його продуктивність. Організуйте робочу зону так, щоб у ній було достатньо освіт­лення, а все необхідне можна було легко діс­тати. Приберіть усе зайве, щоб не відволікало. Згрупуйте книги, зошити, матеріали, посібники – так знайти потрібну інформацію буде прості­ше. Якщо у сім'ї є кілька дітей, зробіть так, щоб вони не заважали школяреві зосередитися під час виконання уроків.
...навчити дитину відчувати час. Діти часто не відчувають час: не знають, скільки минуло, а скільки ще залишилося. Вирішити цю пробле­му можна за допомогою звичайного будильника або пісочного годинника. Для початку спробуй­те заміряти разом із дитиною, скільки хвилин у неї займають повсякденні справи: подивитися мультфільм, поїсти, навести лад у кімнаті, зробити домашнє завдання з математики. Ви можете пояснити, що уроки займуть стільки ж часу, як, наприклад, прогулянка із собакою. Перед початком виконання завдань заведіть будильник. Це налаштує дитину на роботу і допоможе не затягувати процес. Оптимальний час для виконання домашніх завдань у старших класах – не більше як 2 години, а в початкових – не більше як 30 хвилин. Далі дітям уже складно зосередитися.
...допомогти дитині розставляти пріоритети. Щоб полегшити навчання і життя в цілому, на­вчіть дитину виділяти головне.
 Наприклад, при виконанні уроків важливо вміти оцінювати:
1) обсяг заданого: що з нього зрозуміло, а що ні;
2) на які завдання піде більше часу, а на які мен­ше;
3) що з уроків дитина подужає сама, а де їй може знадобитися допомога.
Якщо навчити дитину цього, вона буде вільніше орієнтуватися в тому, що можна зробити легко і швидко само­стійно, а що слід подивитися в енциклопедії або запитати у тата чи мами пізніше.

При підготовці статті був використаний матеріал з газети «Батьки і діти».
Завідуюча бібліотекою-філією №13                      Г. Недвецька

Немає коментарів:

Дописати коментар