четвер, 6 жовтня 2016 р.

Паперові паспорти громадян України скоро стануть недійсними.



Із 1 жовтня видаватимуть лише пластиковий паспорт


14 липня 2016 року Верховна Рада України ухвалила законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України.»
З набранням чинності документа з І жовтня 2016 року в країні буде започатковано оформлення нових паспортів у формі пластикової картки для всіх громадян. Головним мотивом запровадження нових паспортів є їх захищеність від підроблення. Новий паспорт містить електронний безконтактний носій, який неможливо змінити чи скопіювати.
Згідно із законом, паспорти видаватимуть кожному громадя­нину України, який досяг 14-річного віку. Особам, що не досягли 18-річного віку, паспорт оформлятимуть на 4 роки, а всім іншим на 10 років.
Обов'язкової заміни, як і встановлення граничних термінів дії раніше виданих документів, не передбачають. Отож люди старшого покоління, якщо захочуть, зможуть невизначено тривалий термін користуватися паспортами у формі книжечки. Однак нові паспорти старого зразка більше не видаватимуть.
Нові документи у формі пластикової картки оформлятимуть у разі звернення громадян щодо втрати, псування документа, зміни прізви­ща або дія вклеювання фотокарток з досягненням 25-або 45-річного віку. Новий документ може бути оформлений на бажання особи.
Нові паспорти міститимуть номер облікової картки платника подат­ків (ідентифікаційний код). Він буде нанесений на паспорт графічно та занесений до електронного чипа. Таким чином, у власників таких паспортів відпаде потреба у паперових довідках з фіскальної служби. Зчитати інформацію, яка нанесена на чип, можна буде навіть за до­помогою сучасних смартфонів.
Пластикові паспорти міститимуть текст українською та англій­ською мовами, при цьому транслітерацію можна буде зберегти за раніше виданими документами. У них не робитимуть позначок про реєстрацію шлюбу, однак кожному з подружжя видаватимуть свідоц­тво про шлюб.
Щоб уникнути ускладнень із підтвердженням місця реєстрації у перші місяці, разом із новим паспортом-карткою на вимогу особи видаватимуть паперовий витяг з реєстру, який не потрібно носити із собою, – його надаватимуть лише у випадках, коли потрібно під­твердити документально місце реєстрації.
Усі дані про громадян. які містяться на паперових носіях, поступово буде оцифровано та внесено до Єдиного державного демографічного реєстру. Важливо, що всі випадки доступу до персональних даних особи фіксуватимуть в автоматичному режимі та зберігатимуть.
Власник персональних даних зможе безплатно одержувати інфор­мацію проте, хто, коли та на якій підставі переглядав інформацію про нього в реєстрі. Після створення електронних сервісів власники цих документів матимуть істотні переваги.
Електронний цифровий підпис, який записуватимуть на чип паспорта (лише для осіб, які досягли 18-річного віку), дасть змогу в майбутньому використовувати різноманітні електронні сервіси, у тому числі одержувати адміністративні послуги, не виходячи з дому. Вперше 14 – 16-річним документ видадуть безплатно, всім іншим – за плату.
Громадяни здійснюватимуть лише один платіж – адміністративний збір. Порядок його обчислення визначено законом як сума вартості бланка, персоналізації та адміністративної послуги. У новому законі прописано, що платіж не може перевищувати 10% мінзарплати (нині 145 грн.), але, за словами спікера Держміграційної служби, цю суму щорічно затверджуватиме Кабмін.

При підготовці статті був використаний матеріал з газети «Факт».
  Г. Недвецька, завідуюча бібліотекою-філією №13             

Немає коментарів:

Дописати коментар