пʼятниця, 2 грудня 2016 р.

Чи потрібно оплачувати розбитий товар в супермакеті?



Товар, розбитий у супермаркеті, оплачувати не потрібно.


Споживач мас знати, як захистити свої права в разі протиправних дій стосовно нього в супермаркетах.
Якщо ви розбили або пошкодили товар у супермаркеті, але сталося це не з вашої вини, слід звернутися до статті Цивільного кодексу Укра­їни, яка регламентує саме цей ви­падок. Відповідно до ст. 323 ЦКУ, ризик за випадково знищений або пошкоджений товар чи майно несе власник, тобто супермаркет.
Юрист зазначає, що право влас­ності переходить до вас тільки піс­ля передачі речі. Коли ж товар ще не перейшов у володіння, всі ризи­ки покладено на власника. Щоб за зіпсований товар змусити заплати­ти вас, потрібно надати докази, що саме ви розбили товар. Не варто поспішати оплачувати товар, кра­ще звернутися до ст.. 17 ЗУ "Про захист прав споживачів", що забо­роняє продавцеві примусово прода­вати вам товар.
Якщо на виході із супермаркету охорона робить спроби вас обшу­кати й оглянути ваші особисті речі, можна сміливо викликати поліцію. Бо в жодному законі не передбаче­но дозволу співробітникові охоро­ни магазину проводити обшук. Якщо ви не вчинили протизакон­ної дії, ігноруйте охорону та поки­ньте супермаркет.
Якщо вам наполегливо рекоменду­ють залишити свою сумку або пакет у камері схову, на якій висить попере­дження, що адміністрація не несе відповідальності за ваші речі, таку реко­мендацію можна проігнорувати.
Насправді це попередження неза­конне, бо, залишаючи свої речі в камері схову супермаркету, зачиня­ючи шафу на ключ і забираючи його зі собою, покупець із супермаркетом автоматично укладає до­говір зберігання. А відповідно до ст. 950 того ж таки Цивільного кодексу України, зберігач, тобто супермаркет, відповідає за втрачені або пошкоджені речі, які були при­йняті на зберігання.
Гарного Вам настрою!

При підготовці статті був використаний матеріал з газети «Факт».
Г. Недвецька, завідуюча бібліотекою-філією №13       

Немає коментарів:

Дописати коментар