Якщо дитина погано пише.
Хто ж з фахівців може допомогти і що
це за хвороба?
Дисграфія (від "графо" – пишу, "дис" – безлад) визначається як
специфічне і стійке порушення процесу письма, зумовлене відхиленням у
діяльності тих аналізаторів, які відповідають за письмо. Трапляється і у дітей, і в дорослих.
Симптоми лисграфії – це специфічні або повторюнані
помилки на письмі, причому ці помилки не пов'язані з незнанням правил
граматики. Вони з'являються І саме тоді, коли допустити помилку просто
неможливо. Наприклад, замість слова "жук" дитина пише
"зук", замість "вікно" – "ікно". Тобто є пропуски, заміни букв,
недописування слів і злиття їх в одне довге слово.
Найчастіше трапляються такі форми дисграфії:
1. дитина погано розрізняє звуки мови на слух і,
відповідно, плутає їх при письмі;
2. неправильно вимовляє деякі слова і замінює звуки в усному
мовленні, а це переноситься на письмо (лакета
– ракета);
3. погано засвоює зорові образи букв, вони здаються їй
схожими одна на одну;
4. дитині важко в мовному потоці виділити окремі слова, тому
з'єднує їх;
5. буває і змішана форма дисграфії, коли поєднуються кілька порушень.
– Не панікуйте, цю проблему в
першому класі ще можна виправити, – розповідає дитячий психолог Анна Гресь, –
об'єднання зусиль психолога, логопеда і вчителя, а також ваша старанна робота
повинні допомогти дитині навчитися правильно писати. У вашої дитини, ймовірно,
погано розвинена дрібна моторика руки. Тим більше, що в першому класі діти ще
не пишуть під диктування, а копіюють та списують букви.
Якщо ви помічаєте, що дитині важко защіпати маленькі ґудзики, зав'язувати
шнурівки, вирізати ножицями дрібні деталі, акуратно розфарбовувати розмальовки,
то вам необхідно зайнятись саме розвитком дрібних м'язів руки малюка.
При підготовці статті був використаний матеріал з газети «Факт».
Завідуюча бібліотекою-філією №13 Г. Недвецька
Немає коментарів:
Дописати коментар